zondag 4 augustus 2013

En weer verder klungelen

Zoeken en nog 's zoeken. Waarom werkt mijn blog niet naar behoren? Waarom krijg ik e.e.a. niet voor elkaar en lukt het bij een ander wel? Misschien ligt het aan mijn browser?

Ik gebruik al sinds jaar en dag IE, maar wilde toch 's kijken hoe mijn blog onder Chrome draait.
Nou, stukken beter kan ik je vertellen en hij is nog sneller ook.

Eigenlijk ben ik nooit een voorstander geweest van het switchen naar een andere browser, omdat naar mijn mening alles goed moet werken in welke browser ook!
Maar soms blijf ik wel te lang hangen in het oude vertrouwde, dat geef ik toe.

Welnu, tot mijn ontsteltenis zag ik op mijn blog -onder Chrome- ineens grijze schaduwranden om de afbeeldingen heen. Baaaalen! Dat moet niet. Staat lelijk, want de bedoeling was alles geïntegreerd in de achtergrond te maken.

Zoeken, zoeken, hulp vragen...
En uiteindelijk zijn we erachter dat die schaduwranden met name in het Sjabloon Simple voorkomen.
Anneke heeft nog een oplossing gevonden in de helpsectie, en ik kon kiezen tussen óf een nieuw sjabloon gebruiken óf de oplossing HTML bewerken toepassen.

Dat laatste heb ik gedaan, et voilá, het heeft gewerkt. De schaduwranden zijn nu weg.

Ik ga Chrome nog verder ontdekken, want het is toch best een fijne browser.
Dat ik dat ooit nog 's zou zeggen, na altijd krampachtig vastgehouden te hebben aan IE...

Met dank aan Anneke, en aan Janet die me weer aan 't bloggen heeft gekregen, en me door de eerste strubbelingen van het maken van een blog heeft geholpen.

Je ziet, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!


2 opmerkingen:

  1. Graag gedaan hoor.
    Ben blij dat het gelukt is.

    Ik hield mij ook jaren vast aan I.E. en wilde geen ander tot I.E. met een update kwam die mij niet beviel en ik genoodzaakt zag om naar FireFox te gaan en nu dan sinds kort Chrome en dat was niet omdat ik FireFox niet goed vond, want dat is ook een goede browser, maar soms wil je eens wat anders en nu vind ik het wel prettig dat ik de meeste dingen op Google heb.

    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik geloof dat ik er al aan begin te wennen, Chrome.
    Heb 'm nog niet als standaard, maar goeie kans dat dat wel gaat gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen