donderdag 10 oktober 2013

Van het kastje naar de muur

Zoals ik al vertelde gaat mijn 3 in 1 pakket internet-tv-bellen op 1 november in.
Heb keurig een brief gekregen waarin e.e.a. bevestigd werd, en de monteur zou contact met mij opnemen. Indien binnen een week dat niet gelukt zou zijn, moest ik zelf even bellen.

Gisteren vond ik het tijd om te bellen. Na anderhalve week heeft men mij blijkbaar niet kunnen bereiken. Niet dat ik in mijn telefoon ergens een 'oproep gemist' heb ontdekt, maar afijn. Je wilt ook niet te laat zijn met afspreken.

Guidion aan de lijn. Afspraak maken voor 1 november graag.
De dame keek in het systeem en concludeerde dat ze op 1 november geen monteur kan sturen, omdat niet duidelijk is wanneer het signaal wordt aangezet. Dat kan 's morgens zijn, maar dat kan ook laat in de middag zijn. Dus zij spreken altijd een dag later af. Tenzij ik kan regelen dat men het signaal een dag eerder aan zet.

Dus dan maar even XS4all bellen met die vraag. Nee dat kon niet, 1 november is 1 november. Goh, dat is jammer, dan moet de monteur dus een dag later komen.
Maar wacht eens even, 1 november valt op een vrijdag...

Je voelt 'm al.

Dat was echter geen probleem, de monteurs van Guidion werken nl. ook op zaterdag. En dat weet u zeker? Ja.
OK, dan ga ik Guidion weer bellen om de afspraak op zaterdag te zetten.

Nope. Weinig kans. De monteurs werken niet op zaterdag.
Dat betekent dus dat de monteur bij mij op maandag zou kunnen komen.
Dan zit ik een heel weekend zonder tv, internet, en telefoon. Dat ik zonder internet en telefoon zit, kan ik mee leven, maar dan óók geen tv... Dat zou dan kantklossen worden het hele weekend. Niet zoveel trek in.
Da's lekker dan.
Weet u wat mevrouw, ik gok het er wel op dat het signaal ergens in de ochtend wordt aangezet, en maak ik de afspraak gewoon zo laat mogelijk in de middag.
Nee, dat kon niet, want e.e.a. moet getest worden of het goed werkt, en als het signaal niet aangesloten was zou de monteur voor niks komen. Dat doen ze sowieso niet.
Na nog wat gekissebis over het feit dat de communicatie tussen XS4all en Guidion ook niet optimaal is, en het schandalig is dat niemand mij hierop attent gemaakt heeft c.q. uit de brand kan helpen, was het enige wat de dame aan de lijn nog uit kon brengen: dat is een zaak tussen u en XS4all, wij zijn maar 'de monteur'.

Lekker dan. Dan ga ik XS4all maar weer bellen.
Weer een ander aan de lijn natuurlijk. Hele verhaal weer gedaan.
En gevraagd hoe ze dit op gaan lossen, afspraak is immers 1 november. En als niemand even de moeite neemt mij er op te wijzen dat ik in dit geval een weekend zonder middelen zou zitten, zij dan maar iets anders moeten verzinnen.
Kunt u écht niet vragen of het signaal eerder aangezet wordt?
Nee, hij wist al zeker welk antwoord hij zou krijgen, want dat was al vaker voorgekomen.
Meneer, dit kunt u niet máken.
Probéér het dan ten minste te vragen. Dan heeft u in ieder geval uw best voor me gedaan.
OK, hij zou het weer gaan navragen.

Wachten... nog effe wachten...

Nee, kon niet. 1 november en daarmee basta!
Wat u nog wel kunt doen is: als u op 1 november merkt dat de internetverbinding wegvalt, u dan belt met de helpdesk, zodat wij u telefonisch kunnen helpen met de aansluitingen.
Duhhhh. Dan moet ik het zelf doen? Ik heb er de ballen verstand van joh.

Stilte.

Denk, denk, denk. G#$dv&^r!!!

Tja, nou, dan moet dat maar. Als er geen andere oplossing is. Het hele weekend zonder zitten is ook geen fijne optie.
Goedemiddag en excuses voor het ongemak.

Nah, hoe woest ik was... hoe klein ik mij voelde... hoe machteloos... verschrikkelijk.
Heb ik weer, denk ik dan.

Maar ja, ik kon kiezen of delen. Toen schoot mij plots in gedachten "Jan".
Jan heeft bij mijn moeder en stiefpa ook al vaak geholpen met de boel van UPC wat voor de zoveelste keer problemen gaf. Hij heeft er enigszins kijk op.
Zou hij het kunnen? Alles opnieuw aansluiten en de hele handel configureren?
Dit is niet van UPC zoals hij gewend is, dus misschien werkt dit wel heel anders...

Toch maar proberen. 'k Heb niet veel opties.

Jan aan de lijn.
Hij wil me wel helpen, heeft in z'n agenda gekeken en kan op die vrijdag.
Vroeg me het hemd van het lijf, over hoe alles nu zit en hoe het moet worden.
Weet je wat, zei hij, ik kom van tevoren wel even naar de situatie kijken. En ook de spullen bekijken die ik inmiddels al van XS4all had ontvangen.

Is prima. Heel fijn.

Achteraf zat ik nog te denken, ook een stelletje lummels daar bij XS4all... Hoe kan ik de helpdesk nou bellen als er nog niets is aangesloten? Duhhh. Lekker slim.
Zal toch niet per mobiele telefoon moeten? Dat gaat kapitalen kosten.
Wat een handel ook eigenlijk. Sjonge jonge jonge.

Maar goed, ik kreeg daarstraks een telefoontje dat Jan tegen 5 uur vanmiddag even langskomt. Hartstikke mooi! En nu maar hopen dat hij er wijs uit kan worden, anders zit ik alsnog straks dat ik een monteur voor de maandag moet afspreken en ik het hele weekend zonder zit.

Hard duimen dan maar.


edit 19:45

Jan wordt er niet erg veel wijs uit. Hij ziet er tegenop als hij eerlijk is. Alles is zó anders. Bij UPC heb je ook lang zoveel snoertjes en dingetjes niet. Waar dat allemaal voor nodig is...
Tja.
Hij kan wél de tv alvast aansluiten, daar komt hij wel uit, maar voor de rest toch maar een monteur laten komen. Hij zei: dit is echt geen fluitje van een cent hoor. Dat heb je zo 1, 2, 3 niet voorelkaar.
En dan willen ze mij dat via de telefoon laten aansluiten! No way. Als hij het al lastig vindt, wat moet ik er dan mee?
Maar goed, dan heb in elk geval dat weekend wel tv. Is tenminste nog iets.
Morgen maar weer even bellen.

5 opmerkingen:

  1. Tjonge, jonge, jonge, wat een gedoe zeg.
    Bij KPN was dat niet zo'n gedoe, die kwamen op de afgesproken dag en 's avonds konden we gewoon tv kijken en 's middags al internetten. Toen waren we van de ene naar de andere provider overgestapt. Die monteur was ook heel geduldig en legde ook alles keurig uit.
    Ben blij dat we niet bij XS4all zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik baal hier ook stevig van. Ik hoop echt dat dit het enige negatieve is wat ik met ze zal meemaken. Want voor de rest heb ik nooit problemen gehad.
    Een zwaar minpunt is het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt een heel zwaar minpunt. Ik hoop voor je dat het bij deze ene blijft en dat je toch op 1 november kunt bellen, internetten en tv kijken.

      Verwijderen
  3. Nee, dat gaat 'm niet worden Anneke. Op maandag 4 nov. komt de monteur. De afspraak is al gemaakt. Maar op vrijdag komt Jan de tv alvast voor me aansluiten, dat kan hij wel voorelkaar krijgen, zoals hij zelf zegt. Dan heb ik iig nog iéts dat weekend. Het is niet anders.

    BeantwoordenVerwijderen