donderdag 31 oktober 2013

Kastje is eindelijk klaar

Met links en rechts wat tegenslagen, is het tv-kastje eindelijk klaar en staat sinds vandaag op z'n plaats.
In eerste instantie had ik 2 kleuren verf uitgezocht voor het bovenblad en de deurtjes, maar die bleken achteraf toen ik ermee geschilderd had toch wat grijs uit te vallen.
Ze moesten een wat warmere bruintint krijgen.
Dus klein potje oranje bijbesteld, en dat gemengd met de kleuren die ik had.
Pfff wat een gedoe voordat ik de goeie kleur had, maar het is nu naar m'n zin.

Hier wat foto's.






















Ik heb nog getwijfeld of de opdekscharnieren niet te protserig zouden worden voor zo'n klein kastje, maar toch gedaan, met de gedachte dat als 't heel erg op zou vallen, dat ik ze altijd nog in de kleuren van het kastje kon meeschilderen.
Toen ik op de foto de schroefjes zo zag glimmen, heb ik er nadien wat zwarte wax op gedaan.






















Hier een detail van het porseleinen knopje, waarachter ik een sleutelplaat heb gezet.
Dat leek me wel leuk passen bij het ijzer van de scharnieren. Ik vind het een mooie combi.






















En hier staat ie op z'n plaats.






















Ik ben er heel blij mee, ondanks dat het wit wat witter uitgevallen is dan de bedoeling was.
De muren moeten immers nog gesausd worden, die worden dan ook lichter. Die waren heel vroeger net zo licht als de gordijnen...
Overigens lijkt het kastje hier witter dan in werkelijkheid. Komt door de flitser denk ik.
De gelhaard wil ik ook een ander kleurtje geven; deze kleur ben ik zat.

De rieten mand, die je nog net links ziet staan, krijgt ook een ander kleurtje.
Ja hahaha, ik heb de kalkverf van Annie Sloan leren kennen, nu wordt er veel opgeknapt hier.

Zo ook deze twee stoelen, die ik zo'n 20 jaar geleden eens gekocht heb met het idee ze ooit nog 's te schilderen... Na zo'n lange periode werd het ook wel eens tijd. Ze hebben veel te lang in de rook gestaan.
Aangezien dat voorbij is en ik aan de elektronische sigaret ben gegaan, kan ik nu rustig weer lichtere kleuren gaan gebruiken.
Voor en na:





















Dit is Original White en voor de zitting Coco. Knapt dat op hè.
Je kunt er zo overheen batsen, want schuren is niet nodig. Hoe ideaal!
Achter de stoelen zie je trouwens de oude situatie nog van de tv-hoek.

Afijn, tot zover mijn timmer- en schilderperikelen.
Voorlopig heb ik nog wel e.e.a. te schilderen hier. Dus als jullie me missen...

Die Annie... die heeft wat los gemaakt, haha. ;-)


6 opmerkingen:

  1. Zo dat heb je super gedaan.... dit is toch iets om trots op te zijn... hup hup naar het volgend projekt ik ben benieuwd.. en blijf maar lekker vragen dit is geen probleem.....groetjes viana
    Gustaviaans Vintage Homestyle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Viana. Als ik nog wat te vragen heb, klop ik zeker even bij je aan. ;-)
    Ik ga voorlopig even door met 'kleine' projectjes, waar ik ook mijn handen vol aan heb. Maar wel leuk om te doen.
    Lief dat je even kwam kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whauw Yvonne....wat supermooi geworden!!!
    Mijn complimenten hoor voor je vakwerk!
    En die stoelen passen er zo ook heel mooi bij.
    Nou meid,goed gedaan!

    Liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi kastje is het geworden en die stoel is ook heel mooi geworden.
    Ik hoop voor je dat je snel weer internet hebt en dat alles goed gaat met het veranderen. Je raakt in ieder geval wat kabels kwijt als het goed is.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel meiden. Hier word ik helemaal blij van. En ik mag er elke dag naar kijken, hahaha. Gelukkig heb ik weer internet ja. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen