woensdag 5 november 2014

Kraanvogels voor slachtoffers MH17

Maandag 3 november zag ik in een uitzending van Tijd voor Max een oproep aan het publiek om mee te helpen kraanvogels te vouwen voor de slachtoffers van MH17.

Aangezien ik in een ver verleden wel eens geprobeerd heb om me de kunst origami-vouwen eigen te maken, en zelfs al wat kraanvogels heb gemaakt, dacht ik, kom ik doe mee en maak het restantje origamipapier wat ik nog heb liggen op aan de kraanvogels voor de slachtoffers.
Er waren welgeteld nog 19 velletjes aanwezig in het mapje.
Ik moest natuurlijk eerst proberen hoe het ook alweer ging, en heb 1 oefenexemplaar gemaakt.

De rest van de 18 velletjes zijn nu tot zover gevouwen kraanvogels die ik in een envelop kan opsturen. De laatste handeling moet je daarvoor achterwege laten, want dan buig je de vogel open en krijgt hij z'n 3-dimensionale vorm.
De foto toont dus de nog platte kraanvogels.

Morgen gaan ze op de bus en ik ben benieuwd hoeveel mensen er nog mee bezig moeten om ze allemaal open te buigen. Want dat vind ik gek genoeg het meest lastige klusje.
Als je bedenkt dat er 1000 voor 1 persoon gevouwen moeten worden (1000 kraanvogels staan voor geluk, gezondheid en vrede) dan hebben ze nog een heel werk aan 298.000 vogels.
Ik wens die mensen dan ook veel succes.

Wat er uiteindelijk mee gedaan wordt, hangend tentoongespreid of iets dergelijks, is me niet helemaal duidelijk, maar het idee om toch iets te kunnen doen vind ik alleen al geweldig.
Maandag 10 november is de nationale herdenking.
Hopenlijk zijn er dan 298.000 kraanvogels aanwezig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten