woensdag 18 september 2013

Achtergronden



Begin september ben ik een nieuw blog gestart met achtergronden voor je eigen blog.
Ik wilde eens kijken of dat enigszins goed lukte met de afmetingen. Daar ben ik mee aan 't puzzelen gegaan, en het is voorelkaar.

Bij sommige achtergronden die worden aangeboden op blogs, is het nadeel dat als je een breed scherm hebt, je altijd een randje aan de zijkanten ziet. Dit wilde ik ondervangen door brede achtergronden te maken die aan de uiteinden (zijkanten) mooi zijn afgewerkt óf in de achtergrondkleur doorlopen.

Nu ben ik in de veronderstelling dat 1920pix zo ongeveer het breedste beeldscherm is wat men thuis heeft in het algemeen. Vandaar dat ik die maat heb genomen, zodat iedereen er profijt van heeft.
Wanneer men een klein beeldscherm heeft kan de breedte ook nog in de bijgevoegde code gewijzigd worden naar eigen smaak.

Het zijn dan ook achtergronden die (meestal) in het midden effen zijn en aan de zijkanten een bewerking hebben. Een volledige afbeelding, zoals een wallpaper, zou gaan vervormen omdat elk scherm nu eenmaal een andere maat heeft. Vandaar deze keuze.

Ik hoop hiermee mensen een plezier te doen, en wil eens kijken of dit gaat 'lopen'.

Hier de link: http://macvonnebackgrounds.blogspot.nl/

2 opmerkingen: