vrijdag 8 november 2013

Effe wachte nog...

Gisteren zou ik hét pakketje ontvangen met de nieuwe tv-ontvanger, maar dat werd pas vandaag. Direct contact opgenomen met XS4all om te melden dat de nieuwe binnen was en de oude afgemeld kon worden.
De nieuwe is weer aangesloten en werkt naar behoren.
Ik moest wel een uurtje wachten met het invoeren van de codes, want tegen die tijd zou de oude wel afgemeld zijn.
Het enige wat ik dan nog hoefde te doen was mijn relatienummer en de pincode intoetsen. Nou, als dat alles is, dan moet dat wel lukken. Lukt het niet dan bel ik wel terug.
Uur gewacht en de codes ingetoetst. Idd simpel. Maar... er stond een extra balkje waarin ik de naam van de ontvanger moest invullen. O? En wat zou ik daar nou moeten invoeren? Maar weer bellen dan.
De medewerker wist dat ook niet, dit was nieuw en hij had deze vraag nog niet eerder gehad. Hij heeft het nagevraagd en ik kon dat veld gewoon overslaan en op aanmelden klikken. OK dat gedaan.
Tja, als je het maar weet hè. Dit was immers de eerste keer door de monteur gedaan.

Afijn, de tv-zenders kwamen weer in beeld en ik besloot -met de medewerker nog aan de lijn- direct te testen of het pauze-probleem verholpen was.
Niet dus.
Hij wist het niet. Het lag blijkbaar niet aan de ontvanger. Hij vond het vreemd en heeft geprobeerd dezelfde handelingen die ik uitvoerde daar te herhalen op hun apparatuur. Ik ben een paar keer in de wacht gezet.
Hij ondervond dat probleem daar niet. Vervolgens wilde hij weten hoe e.e.a. was aangesloten, waarop ik antwoordde dat dat door een monteur was gedaan en ik ervan uitging dat dat wel goed was.
Maar hij vroeg toch hoe de draadjes liepen. *zucht*
Dat was allemaal goed gelukkig.
Welk type modem ik had, welk nummer er op de sticker onderop de modem stond.
Welke software of dat er op de modem was geïnstalleerd. Dat laatste gingen we samen nakijken.

Heeft u een computer die met een draad verbonden is met de modem?
Nee, ik heb nu alles draadloos.
Heeft u een laptop?
Ja die heb ik, maar die werkt ook draadloos.
Of die niet met snoer kon worden verbonden aan de modem. Nee, geen extra snoeren.
Nou ja, het kon ook wel draadloos...
Dus laptop moest op tafel en mij werd gevraagd een getal in de browser in te typen, waarna ik op de site van mijn modem kwam. Ik gaf het nummer door wat rechtsbovenin stond en ook dat was goed. Juiste softwareversie dus.
Hij moest een collega raadplegen en ik werd weer in de wacht gezet.
Ze moeten verder onderzoeken waar dat probleem precies zit en er is een 'ticket' aangemaakt.
Ik moest daarbij mijn mobiele nummer opgeven en dan zou ik per sms'je een berichtje krijgen óf en welke oplossing er gevonden wordt.
Hij bedankte mij voor mijn geduld en wenste me een fijn weekend!

Vooralsnog kan ik gewoon tv kijken en zappen, nadat ik eerst de tv-ontvanger heb uit- en aangezet.
Dat hoeft maar 1x, ik kan alleen de functie 'pauzeren' niet gebruiken. Wat me nou juist zo handig leek.
Dus nog effe wachte tot men daar een oplossing voor heeft.

Fijn weekend!

3 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe.
    Het komt in ieder geval wel een keer goed.
    Fijn weekend.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeg dat wel. Ben er precies tot nu toe een week mee bezig geweest.
    Ik ga er wel vanuit dat het goed komt, alleen wanneer dat weten we nog niet, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jee ,dus alles was nog niet helemaal goed.Nou wel achteraan blijven gaan hoor,totdat t goed is!

    Toedelzzz

    BeantwoordenVerwijderen