dinsdag 5 november 2013

Sjonge jonge jonge...

Ik verwonder me soms over de informatie die door verschillende personen wordt verstrekt over een onderwerp.
Kreeg ik gisteravond 17 codes voor de afstandsbediening gemaild waarvan er eentje zou moeten werken bij mijn tv. Vanmorgen alle codes uitgeprobeerd, 3x maar liefst, maar dan moet je toch vooral niet denken dat ik de a.b. werkend kreeg hè.
XS4all maar weer gebeld. Zij konden daar verder niks mee (volgens medewerker A) en ik kon dan contact opnemen met de leverancier van de tv. Daar is de code altijd bekend. Vaak staat het ook in de handleiding, maar in mijn geval uiteraard niet.
Maar goed, laten we eerlijk zijn, wie heeft er ooit van Salora gehoord?
........
Dat dacht ik al.

Salora opgezocht op internet. Verdraaid! Gevonden! Met een telefoonnummer nog wel.
Belluhhhh dan maar.
Na een kwartier het irritante wachtmuziekje te hebben aangehoord kreeg ik zowaar een dame aan de lijn.
Ik stelde mijn vraag en zij zei op vriendelijke toon dat ik dan een mailtje moest sturen, zodat de t.d. dat kon beantwoorden. Tuurlijk!

Mailtje gestuurd.
Zowaar 's middag een antwoord terug.
Dergelijke codes dienen te worden geleverd door de leverancier van de betreffende a.b. Deze codes worden door de fabrikant van deze a.b. ontwikkeld. Niet door ons.

Hij's fijn.

Drie keer raden wie de volgende was die ik belde.
XS4all. Medewerker B.
Verhaaltje weer van voren af aan, en hij meldde dat hij mijn probleem snapte en dan even moest zoeken, wat tijd kostte. Hij zou mij terugbellen.
Nah, keurig toch?

O ja, ik zei nog dat hij mij niet kon terugbellen op de vaste telefoon, want daarmee kon ik alleen nog maar naar buiten bellen, maar niet gebeld worden. Mij is door de monteur nl. verteld dat dat maximaal drie dagen kan duren.(Ook zoiets.) De medewerker keek nog even in het systeem en vertelde mij dat dat tot 11 november duurt.
Oh, hoezo zo lang?
Zij hebben van KPN toestemming om mij per 11 november over te zetten.
Tssssss...
En de monteur zei...
Laat maar.
U kunt de aansluiting van de telefoon wel tijdelijk terugzetten op KPN, zei de man aan de lijn.
Neen dank u. Daar begin ik niet aan.

Hij zou me terugbellen op mijn mobiel.

Zo gezegd zo gedaan (warempel) en hij gaf me één code door. Het moest volgens hem 675 zijn. Ik ging dat direct proberen uiteraard, ik was al geoefend tenslotte, na 51 pogingen die ochtend.
Bingo! Hij doet 't! Als hij naast me had gezeten had ik hem om de nek gevlogen. Echt waar. De hele dag mee bezig geweest. Koppijn intussen bestreden met een viertal paracetamols, maar... hij deed 't!

Sjonge jonge jonge. Het blijkt dat het ook maar weer net is wié je aan de lijn krijgt hè. Dat had medewerker A me toch moeten kunnen vertellen, maar ja...

Ik kon wel tv kijken hoor, maar dan moest ik de oude a.b. erbij hebben, en de instelling telkens opnieuw op HDMI zetten, want daar schoot ie steeds vanaf op de een of andere manier. (Gelukkig had ik opgeschreven hoe dat moest, want dat moest gisteren ook.) Dan kon ik zappen met de nieuwe a.b. Aan- en uitzetten moest dan weer met de ouwe...
Gedoe alom dus, plus het feit dat ik de nieuwe features niet kon gebruiken zoals doorspoelen en opnemen.
En daar doe ik het tenslotte ook voor, want als ik ergens de pest aan heb is het wel reclame.

Dus Vonne was blij.

Helaas was dat van korte duur, want na zo'n 10 minuten kreeg ik een melding in beeld: Deze zender is tijdelijk niet beschikbaar. Alle volgende zenders ook natuurlijk.
Ik had al wel de tijd gehad om te checken of alle zenders op tv overeen kwamen met het lijstje van XS4all, en alles stond netjes op z'n plaats. Pfjieuw, hoef ik dát iig niet ook nog 's te doen.

Ik had intussen m'n kliekje boerenkool al in de magnetron gezet en heb dus eerst maar gegeten alvorens mijn zoveelste poging 'XS4all bellen' te ondernemen.
Na het eten bedacht ik me nog eerst de tv helemaal uit te zetten, opnieuw aan, en dan kijken wat er gebeurt.
(Want ik hoorde medewerker C al zeggen dat ik 'm eerst uit moest zetten...enz.)
Hij deed het zowaar weer. Ik kon de telefoon dus weer wegleggen.
Nou raar, mss is dit iets wat erbij hoort, of wellicht een opstartprobleempje. Geen idee.
Een uur later kreeg ik dat weer, maar dat was na uit- en aanzetten weer verholpen.

De tv doet het nu nog steeds, en we zijn al drie uur verder.
Zou ie het nu dan blijven doen?

Hopen en duimen maar weer.

4 opmerkingen:

  1. Pfffffffffff......... wat een gedoe.
    Doet de tv het nog steeds?
    Fijne dag.

    Groetjes van Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaaa hahaha, de tv doet het nog steeds, maar er is weer een ander probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb ik net een stukje over geschreven. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen