maandag 1 april 2013

Zomertijd

En zo zit ik zomaar 's avonds laat mijn eerste blogje te schrijven.
Vanmiddag alle klokken verzet en nu weer wennen.
Meestal heb ik er wel moeite mee, dat uur vooruit. Ben toch al geen ochtendmens, en nu is het dus extra hard m'n best doen om uit mijn bed te komen. Rare gewaarwording telkens als ik kijk hoe laat het is. Voor mijn gevoel is het nog steeds vroeger. Klaarwakker dus.

Tweede Paasdag inmiddels... én 1 april. Maandag... Ik zag trouwens de reclamefolder van de plaatselijke supermarkt met aanbiedingen voor 1 en 2 april. Blijkbaar is de winkel op Paasmaandag dus geopend. Vind ik ook zoiets.
Is er dan helemaal geen rustdag meer tegenwoordig? Mogen mensen niet gewoon vrij zijn tijdens de officiële feestdagen? Misschien ben ik daar te ouderwets in, maar ik blijf het vreemd vinden. Ik verrek het dan ook op zulke dagen boodschappen te doen. Gewoon zorgen dat je genoeg in huis hebt. Eén dagje extra boodschappen is toch zo erg nog niet. Maar ja, anderen zijn er blij mee.

Goed, zomertijd, midden in de winter... Nog even en de Elfstedentocht valt samen met de Nijmeegse Vierdaagse.

Fijne dag!

4 opmerkingen:

  1. Nog even Yvon en we kunnen hier net als in Amerika dag en nacht naar de winkel.

    Hihihi Elfstedentocht???

    Liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor...ik weer...
    En het ziet er hier schitterend uit!!
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik had je reacties nog niet gezien, hihi.
    Dank je wel hoor. Ik vind het wel goed zo. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen